تعارف

کیا آپ جانتے ہیں کہ آپ کیسے سیکھتے ہیں؟

 VARK آپ کو آپ کے بارے میں کچھ بتاتا ہے جو آپ کو معلوم ہو سکتا ہے یا نہیں۔ یہ آپ کے بوس، آپ کے ساتھیوں، آپ کے والدین، آپ کے کامیاب ساتھیوں، آپ کے جوڑوں، آپ کے گاہکوں، آپ کے اساتذہ، آپ کے رشتہ داروں، آپ کے گاہکوں اور آپ کے اپنے بارے میں جاننے کے لیے استعمال کیا جا سکتا ہے۔ یہ ایک مختصر، سادہ انوینٹری ہے جو اپنی ابعاد کو بصورت پر اندازہ کرنے کی صورت میں سمجھا جاتا ہے اور اس کے اطلاقات عملی ہیں۔ اس نے لوگوں کو ایک دوسرے کو سمجھنے میں مدد کی ہے اور انہیں بہت سی صورتوں میں موثر طریقے سے سیکھنے میں مدد فراہم کی ہے۔

جبکہ ہم کئی صدیوں سے مختلف طریقوں کے بارے میں جانتے رہے ہیں، یہ انوینٹری، جو کہ 1987 میں نیل فلیمنگ، کرائسچرچ، نیوزی لینڈ نے ابتدائی طور پر تیار کی تھی، وہ پہلی تھی جو ایک سلسلہ وار سوالات کو معاون فراہم کرتی ہے جن کے ساتھ مددگار شیٹس طلباء، اساتذہ، ملازمین، گاہک، فراہم کنندگان اور دوسرے لوگ اپنی مرضی کے مطابق استعمال کر سکتے ہیں۔

 بہت سی انوینٹریز لوگوں کو نامزد کرتی ہیں جو پھر پوچھنا چاہتے ہیں "پھر کیا؟” VARK آگے بڑھ کر ان لوگوں کو مددگار استراتیجیز فراہم کرتا ہے جو لوگوں کو سمجھنے میں اور ان کو دیئے گئے کسی بھی نام کو معلوم کرنے میں مدد فراہم کرتے ہیں۔ ایک بار جب آپ VARK کے بارے میں جان جائیں، اس کی قوت چیزوں کو سمجھانے کی خوش خبری ہوگی۔

نتائج کو سمجھنا

VARK کے نتائج ایک عام کا قاعدہ بیان کرتے ہیں اور انہیں سختی سے لاگو نہیں کیا جانا چاہئے۔ یہ سوال نامہ آپ کو ایک سوچنے کے انداز میں "باکس” میں نہیں ڈالنے کا ارادہ نہیں رکھتا۔ بلکہ، یہ آپ کی سیکھنے کی انداز کے بارے میں گفتگو اور غور کے لیے بنایا گیا ہے – میٹاکوگنیشن۔ آپ کو اپنی پسندیدگیوں کا فائدہ اٹھانا چاہئے اور VARK مدد فراہم کرنے والے فہرستوں میں دی گئی سیکھنے کی استراتیجیوں کا استعمال کرنا چاہئے۔ یہ پسندیدگیوں کا تحقیقاتی طور پر جائزہ لینے اور اپنی رائے کو جانچنے کے لیے استعمال کیا جا سکتا ہے کہ کیا پسندیدگی درست اور مددگار ہے۔ مثال کے طور پر، اگر آپ کا اشاعتی پسند ہو تو آپ سے پوچھا جا سکتا ہے:

  • آپ کی زندگی میں گفتگو کتنی اہم ہے؟
  • کیا سننا، بولنا اور سوال کرنا آپ کے لیے سیکھنے کے اہم طریقے ہیں؟
  • کیا آپ خود کو اشاعتی شخص سمجھتے ہیں؟
  • کیا آپ کی زندگی میں اشاعتی پسند کی کچھ اہم اہمیت ہے؟
  • کیا آپ کی زندگی میں اشاعتی پسند کی کچھ کم اہمیت ہے؟
  • کیا آپ کی زندگی میں اشاعتی پسند واقعی اہم ہے؟

اگر آپ کے پاس VARK کی ملٹی موڈل ترجیحات کا سیٹ ہے، تو آپ کو مکمل اور اطمینان بخش سمجھنے کے لیے معلومات کو ایک سے زیادہ طریقوں سے پروسیس کرنے کی ضرورت ہو سکتی ہے۔ اگر ایسا ہے، تو آپ کو اپنی ملٹی پل ترجیحات کے تحت درج نئی مطالعہ کی حکمت عملیوں کو آزمانا چاہیے۔ ہمارا تجربہ ہے کہ بہت سے لوگ زیادہ کامیاب ہو جاتے ہیں اگر وہ اپنی ترجیحات پر مبنی مختلف سیکھنے کی حکمت عملیوں کو تیار کریں۔ واضح طور پر ان حکمت عملیوں کا استعمال مددگار نہیں ہوگا جو آپ کی ترجیحات سے باہر ہیں (مثلاً اگر آپ بہت زیادہ حرکیاتی ہیں تو ذہن نقشے کا استعمال مددگار نہیں ہوگا۔ اگر آپ کا پڑھنے/لکھنے کا سکور کم ہے تو میمونکس مددگار نہیں ہوں گے اور اگر پاور پوائنٹ پریزنٹیشن میں صرف الفاظ ہوں تو یہ بالکل بھی بصری نہیں ہوں گے۔)

کسی بھی موڈ پر صفر اسکور پر خاص توجہ دیں اور اگر جوابات کی کل تعداد زیادہ ہو تو ان پر اور بھی زیادہ توجہ دیں۔ پروفائل میں صفر اسکور غیر معمولی ہیں اور اس شخص کے پاس اکثر ایک دلچسپ کہانی ہوتی ہے۔ صفر کا مطلب یہ نہیں ہے کہ وہ اس موڈ سے منسلک حکمت عملیوں کا استعمال نہیں کر سکتے، صرف یہ کہ یہ ان کا ترجیحی مطالعہ کا طریقہ نہیں ہے۔

یہ احتیاطی ہدایات اہم ہیں:

  • ترجیحات مضبوطیوں کے برابر نہیں ہوتی۔ آپ کے VARK کے نتائج ترجیحات ظاہر کرتے ہیں نہ کہ قوتیں۔ ریڈ/رائٹ کے لیے کم نمبر ہونا یہ نہیں مطلب کہ آپ پڑھ نہیں سکتے
  • VARKتعلیم کے بارے میں ہے نہ کہ فراغت کے لیے۔ کچھ لوگ جن کے VARK پروفائل میں ویژوئل کا صفر ہے، وہ تسلی کے لیے کچھ کرتے ہوئے رسائیں کرنے یا آرٹ گیلریوں کا دورہ کرنے کا مزہ لیتے ہیں
  • کیا آپ نظریہ کو درست پورا کرتے ہیں؟ اگر آپ نظریہ کو دل سے پورا کرتے ہیں تو آپ نے دوسروں کی ترجیحات کا ذکر کیا ہوگا – نہ کہ اپنی خود کی سیکھنے کی ترجیحات۔ واپس جا کر اپنیلئے نظریہ کو دوبارہ پورا کریں۔
  •   VARK سیکھنے کے بارے میں ہے۔ آپ کے VARK نمبرات ظاہر کرتے ہیں کہ آپ کس طرح سیکھنا پسند کرتے ہیں؛ چار نمبرات ممکن ہے کہ آپ کی تدریس، تربیت، یا دوسروں کے ساتھ کام کرنے کے طریقے کو ظاہر نہ کریں
  • ترجیحات زندگی اور کام کے تجربات سے چھپ سکتی ہیں۔ کام اور زندگی کے تجربات وقت کے ساتھ موجودہ حدوں کو بہتر بناتے ہیں، جب لوگ نئے طریقوں سے آڈیو، ویژوئل، ریڈ/رائٹ، اور کنیسٹھیٹک موڈ استعمال کرنا سیکھتے ہیں۔
  • ہر موڈ کو سمجھیں۔ ویژوئل اور کنیسٹھیٹک موڈ، خاص طور پر، اکثر غلط سمجھا جاتا ہے۔ یہ یقینی بنائیں کہ آپ VARK ترجیح کا مطلب کیا ہے تاکہ آپ کو معلوم ہو کہ آپ کی ترجیح کا کیا مطلب ہے۔ ویڈیوز اور تصاویر عام طور پر "کنیسٹھیٹک” ہوتی ہیں، نہ کہ "ویژوئل”، اور "کنیسٹھیٹک” استراتیجیات صرف کام کرنے کی زیادہ سے زیادہ شامل ہوتی ہیں۔